سازماندهی مطب و کلینیک با نرم افزار مطب
اگر بهعنوان پزشکی جوان بهدنبال راهاندازی مطب و کلینیک خود هستید یا بهعنوان متخصصی باتجربه میخواهید کسبوکار خود را ارتقا دهید، مدیریت و سازماندهی مطب و کلینیک، حوزهای است که با کمی سرمایهگذاری و درایت میتواند آینده بسیار روشنی برای شما رقم بزند. یکی از ابزارهایی که در این زمینه کمک بزرگی به پزشکان کرده، نرم افزار مطب است.
هدف از سازماندهی مطب و کلینیک، نظمبخشیدن به امور داخلی و افزایش بهرهوری، در نتیجه رضایت بیماران و مراجعهکنندگان است که علاوهبر رفع مشکلی از آنها، برای پزشک و کارکنان مطب و کلینیک درآمد به همراه دارد.
مدیریت سنتی مطب
در سیستم مدیریت سنتی مطب معمولا یک منشی مسئول نوبتدهی بیماران، پذیرش مراجعهکنندگان، پیداکردن و تحویلدادن پرونده پزشکی به بیمار یا پزشک، پاسخدهی به تماسهای تلفنی و گاهی پیگیری دستورات پزشک است.
یک نفر از عهده چند کار برمیآید؟ آیا میتواند تمامی این کارها را به نحو احسن انجام دهد؟ آیا این مسئله باعث نارضایتی بیماران نخواهد شد؟
اگر مطب یا کلینیک شلوغ و پزشک مراجعهکنندگان بسیاری داشته باشد، ممکن است افراد بیشتری مسئولیت مدیریت مطب را به عهده بگیرند. در این صورت هماهنگی بین افراد، نظارت پزشک بر عملکرد کارکنان و سهم هر یک از منشیها در صورت تعیین پورسانت سخت خواهد شد.
در صورتی که یک نفر مسئول تمامی این امور باشد، مطمئنا بیماران باید زمان زیادی را برای پذیرش یا دریافت پرونده پزشکی صرف کنند و احتمالا با وجود تداخل زمان مراجعه در مطب معطل شوند. حتی ممکن است زمان ویزیت آنها کنسل و به روز دیگری موکول شده باشد اما لابهلای تماسهای تلفنی فراموش شوند.
همه اینها با نارضایتی بیماران و خستگی بیش از حد کارکنان یا اختلافات مالی همراه است.
مدیریت مدرن مطب
دنیای مدرن برای تمامی این مشکلات راهحل سادهای فراهم کرده است؛ استفاده از نرم افزار مطب! نرمافزاری که بهراحتی و بهسرعت کار چندین نیروی انسانی را انجام میدهد. شما با یک بار خرید نرم افزار مطب، در پرداخت حقوق به کارکنان متعدد صرفهجویی میکنید.
ویژگیهای نرم افزار مطب
با تعریف فهرست بیماران و مدتزمان هر ویزیت، میتوان لیست نوبتدهی بیماران را بهصورت خودکار تنظیم کرد و تاریخ و زمان نوبت هریک از بیماران را با پیامک به اطلاع آنها رساند.
دیگر نیاز نیست که مراجعهکننده برای پذیرش معطل گشتن در بین دفتر اسامی و فهرست بیماران باشد یا هر دفعه شماره پرونده را به همراه داشته و در انتظار پیداکردن پرونده پزشکی بماند. با نرم افزار مطب، پزشک برای هر بیمار پروندهای دیجیتال تعریف میکند که در آن تمامی نسخههای ویزیت بیمار، سابقه بیماری و مراجعه، آزمایشها و سایر اطلاعات پزشکی موجود است.
در نتیجه، ضعف تعامل بین پزشک و بیمار یا ازبینرفتن دادههای پزشکی بیمار و فراموشی ویزیتهای انجامشده باعث خطای پزشکی نمیشود، چون در نرم افزار مطب تمامی سوابق موجود است. در این صورت آزمایشها یا رادیولوژیها و اسکنهای تکراری ضرورتی ندارند و از لحاظ اقتصادی برای بیماران نیز بهصرفه است.
با نرم افزار مطب دیگر هیچ پروندهای اشتباه یا گم نمیشود، در آتشسوزی، سرقت یا هر حادثه دیگری آسیب نمیبیند و مهمتر اینکه فضایی برای نگهداری پرونده بیماران اشغال نمیشود. یک بیمار حتی اگر پس از سالها به مطب یا کلینیک شما مراجعه کند، باز هم دسترسی به پرونده پزشکی او امکانپذیر است.
پزشک میتواند نسخه بیمار را در نرم افزار مطب تایپ کرده یا با اتصال قلم نوری به سیستم کامپیوتری، سریع و بدون دردسر نسخه بنویسد.
تداوم یک مطب به مدیریت صحیح امور مالی آن نیز وابسته است؛ با استفاده از نرم افزار مطب میتوانید گزارش پرداختی بیماران، کارکرد پزشکان و منشیهای مختلف را مدیریت کنید. در واقع امور حسابداری مطب و کلینیک با آن امکانپذیر است.
رضایت مراجعهکنندگان و تبلیغات و معرفی آنها به دیگران معمولا از سازماندهی صحیح مطب نشئت میگیرید، اگر نتوانید مطب یا کلینیک خود را بهدرستی مدیریت کنید، بهمرور مخاطب خود را از دست خواهید داد. در این راستا تبلیغات نیز بیتاثیر نیستند. از ویژگیهای خوب نرم افزار مطب، در صورتی که پنل پیامکی متصل باشد، ارسال پیامهای اطلاعرسانی، تبلیغ خدمات جدید یا تبریک تولد و … برای جلبنظر مخاطبان است.
معرفی نرم افزار مطب
شرکت سیناپردازش با ارائه نرم افزار مطب سینا و سفارشیسازی آن برای تخصصهای مختلف مانند کلینیک پوست و مو، اطفال و چشمپزشکی به مدیریت بهینه مطب پزشکان کمک کرده است. در این نمونهها پکیجهای ویژه، نمودار رشد اطفال و بیناییسنجی قرار داده شده است.
-
- شما با استفاده از نرم افزار مطب سینا میتوانید بهراحتی پرونده بیماران را ثبت و با مولفههای ثبتشده آن را در سیستم جستجو کنید. ضمیمه مدارک به پرونده بیمار نیز بهصورت نامحدود امکانپذیر است. در تعداد ثبت پرونده نیز محدودیتی نخواهید داشت.
-
- اگر با چندین پزشک دیگر در یک مطب یا کلینیک مشترک فعالیت دارید یا عضوی از ساختمان پزشکان هستید، میتوانید بر اساس تخصص و شماره نظام پزشکی خود، همگی از یک نرم افزار مطب استفاده کنید.
- نوبتدهی بیماران در نرم افزار مطب سینا به سه صورت تعیین بازه زمانی، زمان ورود بیمار یا شماره حضور تعریف میشود.
- ارائه خدمات و در صورت وجود، فروش محصولات به مراجعهکنندگان را میتوان در این نرمافزار ثبت و برای آنها قبض صادر کرد که مشخصات مطب و پزشک نیز بر روی آن نشان داده شود.
- گزارش قبوض پرداختنشده، پرداختیها، خدمات انجامشده، ورودی و خروجی انبار و تشخیص پزشک با نرم افزار مطب سینا انجام میشود.
- با امکان بهکارگیری نرمافزار بهصورت شبکه، اگر چندین کاربر از نرمافزار استفاده کنند، میتوان برای هریک از آنها دسترسی مشخصی تعریف کرد و به این ترتیب، امنیت اطلاعات نیز بهخوبی حفظ میشود. با پشتیبانگیری خودکار برنامه، نیاز نیست نگران ازبینرفتن پرونده بیماران خود باشید.
- دستگاههایی مانند کالر آیدی، ارسال پیامک، قلم نوری، فیش پرینتر، اسکنر، پرینتر معمولی و بارکدخوان را میتوان به نرم افزار مطب سینا متصل کرد و اگر مایل باشید که برخی امکانات بهصورت شخصی به نرمافزار شما اضافه شود، کافیست با پشتیبانی سیناپردازش تماس بگیرید.
مهمتر اینکه تمامی موارد گفتهشده طی جلساتی برای شما یا کارکنانتان آموزش داده میشود و طی مدت پشتیبانی، هر سوال یا مشکل شما بهسرعت پاسخ داده خواهد شد
خوشحال می شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.