توضیحاتی در رابطه با اتوماسیون اداری

در این مقاله ای که برای شما عزیزان طرح کرده ایم قصد داریم که به تعریف اتوماسیون اداری بپردازیم.

تا شما دوستان را با این سیستم و نحوه کارکرد آن و همچنین مزایا و امکاناتی که باید یک سیستم اتوماسیون اداری دارا باشد صحبت کنیم.

به طور کلی تمامی مدیران برای بالا بردن سرعت در انجام کارهای روزمره موسسه و شرکت خود به یک سیستمی نیاز دارند مه روند انجام دادن کارها با دقت و سرعت هر چه بیشتری صورت پذیرد.

اتوماسون اداری؟

توضیحاتی در رابطه با اتوماسیون اداری

اتوماسیون اداری یعنی خودکار شدن عملیات و همچنین نام دیگر این سیستم را می توان خودکار سازی اداری نامید و اما نحوه ی کار کردن این سیستم، سیستمی است بر پایه ی کامپیوتر.

توضیحاتی در رابطه با اتوماسیون اداری

که وظیفه ی آن جمع آوری و ذخیره و توزیع اطلاعات و پیامک های الکترونیک و سایر فرم های ارتباطات اداری را بین افراد یک سازمان بر عهده دارد.

سیستم اتوماسیون اداری دارای چند وظیفه مهم می باشد:

۱- ذخیره اطلاعات: اولین وظیفه ی سیستم اتوماسیون اداری ذخیره ی اطلاعات می باشد. ذخیره اطلاعات به اموری مانند ثبت فرم های گوناگون اداری می پردازد. کاربرد داده‌ها شامل دریافت و ویرایش فایل‌ها، تصاویر یا داده‌های صفحه‌گسترده است.

۲- پردازش متن در اتوماسیون اداری: برنامه‌های پردازش متن امور مرتبط با متون را ساده‌تر می‌کنند. که امکان دخل‌ وتصرف در داده‌هایی که معمولا از طریق کیبرد به سیستم وارد می‌شود را برعهده دارند و همچنین خدماتی چون نوع تایپ و چاپ مدارک و… را ارائه می دهند.

۳- پردازش تصویر در اتوماسیون اداری: به طور کلی در این قسمت می توان گفت به کمک نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای می‌توان از ترکیب ابزارهای ارائه مانند تصویرو متن و … استفاده کرد. از اولین نمونه های این نرم افزار می توان به لوتوس ۱۲۳ اشاره کرد.

۴- تبادل داده ها:به طور مختصر می توان گفت تبادل داده ها یعنی همان ذخیره سازی داده ها. انتقال الکترونیکی، تبدیل اطلاعات بین کاربران مختلف را امکان‌پذیر می نماید. این سیستم‌ها نمایان‌گر طبیعت مشارکتی سیستم‌های اتوماسیون اداری هستند.

 ۵- مدیریت داده ها: در این بخش ازسیستم‌های اتوماسیون اداری، برای پیگیری داده‌ها در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت استفاده می‌شوند.

در مطالبی که پیش تر در اختیار شما دوستان قرار دادیم وظایف سیستم اتوماسیون اداری را برشمرده و هر یک را به صورت کلی و چکیده توضیح دادیم.حال در ادامه مطالب می خواهیم به تقسیم بندی و شاخه های سیستم اتوماسیون اداری بپردازیم.

اتوماسیون اداری

۱- دبیر خانه                                  ۳- مدیریت جلسات                                      ۵- پورتال مکاتبات برون سازمان

۲- فرم ساز                                    ۴- کارتابل آفلاین                                       ۶- آرشیو الکترونیک

نرم افزار اتوماسیون اداری

ویژگی های برنامه اتوماسیون

۰ پاسخ

خوشحال می شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − یازده =