ثبت سند در نرم افزار حسابداری

ثبت سند در نرم افزار حسابداری: برای ایجاد سند در نرم افزار حسابداری محض رویا می بایت بعد از کلیک کردن برروی ثبت سند در منوی اسناد

ثبت سند در حسابداری (1)

در پنجره باز شده تاریخ ثبت را انتخاب کرده

ثبت سند در حسابداری (2)

و با انتخاب کد حساب مورد نظر

ثبت سند در حسابداری (3)

و وارد کردن شرح سند مورد ثبت و در انتها انتخاب گزینه ی ثبت سند رکورد را در سند ذخیره کنیم.

ثبت سند در حسابداری (4)

درصورت بروز هرگونه خطایی در وارد کردن شرح سند وارد شده، با انتخاب گزینه جایگزینی شرح می توان شرح سند ذخیره شده را تغییر داد.

ثبت سند در حسابداری (5)

با انتخاب گزینه اسکن ضمائم می توانید تصاویر و یا پیوست های اسناد خود را وارد نرم افزار کرده و ذخیره نمائید.

ثبت سند در حسابداری (8)

در انتها برای ثبت سند در نرم افزار پس از تغییرات می بایست برروی دکمه تغییر سند کلیک کرد.

ثبت سند در حسابداری (9)

علم حسابداری:

یکی از ابزار های بسیار مهم جهت نگهداری اطلاعات مالی شرکت های مختلف سند حساب ها در نرم افزار حسابداری شرکتی می باشد با ثبت سند های حسابداری، از فراموشی عملیات مالی جلوگیری شده و امکان تهیه و تنظیم گزارش های حسابداری فراهم می شود. در تمام شرکت ها مدارک مالی را برای جلوگیری از ازبین رفتن، مفقودی و دستکاری آن حفظ و نگهداری می نمایند.تمام امور مرتبط با مالیات شرکت ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده و بررسی صورت های مالی و … باتوجه به اسناد حسابداری ثبت شده انجام می شود و اگر در ثبت اسناد نقصی وجود داشته باشد، شرکت جریمه های زیادی را تحمل خواهد شد.

طبق تعریف اصول حسابداری در دوره های مختلف حسابداری، سند های متفاوتی ثبت می شود؛ به عنوان مثال در هنگام شروع دوره مالی جدید سند های افتتاحیه زده می شوند و در پایان هر دوره مالی، سند های اختتامیه ثبت می شوند.

انواع سند نرم افزار حسابداری با توجه به تعداد آرتیکل‌ها:

  • سند حسابداری ساده
  • سند حسابداری مرکب
  • انواع سند حسابداری با توجه به نوع رویداد
  • سند افتتاحیه
  • سند عمومی
  • سند سیستمی
  • سند اختتامیه
  • سند بستن حساب ها

سند های نرم افزار حسابداری با توجه به نوع آرتیکل به دو دسته ساده و مرکب تقسیم می شوند. تعریف سند حسابداری ساده و تعریف سند حسابداری مرکب به شرح زیر می باشد.

  • سند ساده حسابداری: سند های حسابداری که دارای ۲ آرتیل هستند، سند ساده نام می گیرند.
  • سند مرکب حسابداری: سند های حسابداری که دارای بیش از ۲ آرتیکل هستند، سند مرکب نام می گیرند. در سند های مرکب می توان برای یک بدهکار چند ردیف بستانکار، یا برای یک ردیف بستانکار چند ردیف بدهکار، یا برای یک ردیف بدهکار یک ردیف بستانکار و یا برای یک ردیف بستانکار یک ردیف بستانکار ثبت نمود.

ثبت سند حسابداری:

با ثبت سند های حسابداری، از فراموشی عملیات مالی جلوگیری شده و امکان تهیه و تنظیم گزارش های در نرم افزار حسابداری فروشگاهی فراهم می شود. در تمام شرکت ها مدارک مالی را برای جلوگیری از ازبین رفتن، مفقودی و دستکاری آن حفظ و نگهداری می نمایند.

تمام امور مرتبط با مالیات شرکت ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده و بررسی صورت های مالی و … باتوجه به اسناد حسابداری ثبت شده انجام می شود و اگر در ثبت اسناد نقصی وجود داشته باشد، شرکت جریمه های زیادی را تحمل خواهد شد.