کارتابل در نرم افزار دبیرخانه و بایگانی
کارتابل در نرم افزار دبیرخانه و بایگانی: در نرم افزار دبیرخانه و بایگانی سروش شما قادر خواهید بود تا در بخش نامه های داخلی نامه های خود را به افراد دیگری در مجموعه خود ارجاع دهید. زمانی که شما و یا هریک از کاربر های نرم افزار نامه ای را به فرد دیگری در مجموعه ارجاع می دهد این نامه در بخش کارتابل آن فرد قرار می گیرد و آن فرد می تواند با بازکردن کارتابل شخصی نرم افزار خود نامه ارجاع خورده را مشاهده و اقدامات لازم را برروی آن انجام و دوباره به واحد و بخش مربوطه ارجاع دهد.
برای ورود به بخش کارتابل در نرم افزار دبیرخانه سروش می توانید برروی گزینه کارتابل من کلیک نمائید.
در پنجرهی باز شده شما لیست نامه های ارجاع داده شده به شما مشاهده میشود و شما امکان باز کردن و مشاهده آن نامه ها را دارید. می توانید اعمال متفاوتی براساس دکمه های تعبیه شده در پنجره برروی نامه ها انجام دهید.
شما میبایست در این پنجره بعد از مشاهده هر نامه ای که به شما ارجاع داده شده است، تیک تائید روئیت نامه را فعال کنید تا فرد ارجاع دهنده متوجه شود که شما نامه ارجاعی را مشاهده کرده اید و درحال انجام اقدامات لازم هستید.
امکانات ارجاع در نرم افزار
همانطور که در ابتدای آموزش گفه شد شما می توانید بنابر دکمه های تعبیه شده در نرم افزار عملیات متفاوتی را برروی نامه های ارجاع داده شده در کارتابل خود انجام دهید. اعمالی اعم از نمایش نامه های اقدام شده، ارجاع دوباره نامه به واحد مربوطه، برگشت نامه از ارجاع، حذف نامه از کارتابل، دریافت خروجی اکسل از کارتابل و همچنین جست و جوی نامه موردنظر در لیست نامه هار ارجاعی.
شما می توانید سوابق ارجاعات انجام شده در نرم افزار را از این پنجره با کلیک برروی دکمه سوابق ارجاعات مشاهده نمائید.
تعریف کارتابل
کارتابل محیطی است که تمامی کاربران نرم افزار دبیرخانه و بایگانی سروش اعم از مدیر، کارشناس و کارمند برای مشاهده، رسیدگی و پیگیری امور جاری خود به آن مراجعه میکنند. در این نرم افزار، ابزار کارتابل به صورت الکترونیک تعریف شده و در اختیار افراد یک سازمان قرار میگیرد تا با مراجعه به آن، امور جاری و همچنین نامه های ارجاع داده شده از سوی دیگر کاربران نرم افزار خود را به سادهترین شکل ممکن به انجام رساند.کارتابل در نرم افزاردبیرخانه و بایگانی سروش شرکت سینا پردازش برای نامه های داخلی و ارجاع نامه ها و اسناد در این نرم افزار برای هرکدام از کاربران سیستم با دسترسی های متفاوت ایجاد گردیده است که قسمت های مختلف ثبت و اقدام و همچنین ارجاع و چاپ نامه در آن وجود دارد علاوه بر آن در کارتابل قسمتی به نام “در دست اقدام” برای دسته بندی نامه های مورد نظر کاربر در نظر گرفته شده است.
در مجموع با تعریف های بالا می توان سه ویژگی سادگی، انعطاف و پویا بودن را از اصلیترین و مهمترین معیارهای یک کارتابل مناسب دانست. امکاناتی که در کارتابل ارائه می شود نباید با این سه ویژگی در تعارض باشند، بلکه باید آنها را تقویت نمایند.
خوشحال می شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.