فهرست
جستجو در سایت
ورود به صفحه فروشگاه
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف

سیناپردازش برای تمام نرم‌افزارهای مالی، اداری و اصناف و همچنین اپلیکیشن و وب اپلیکیشن به سفارش شما، طراحی اختصاصی انجام می‌دهد.

ورود به صفحه آموزش
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف
دانلود
پشتیبانی
سامانه پیامکی

پیش فاکتور در نرم افزار صدور فاکتور غزال

پیش-فاکتور-در-نرم-افزار-صدور-فاکتور-غزال
راهنمای مطالعه

پیش فاکتور در نرم افزار صدور فاکتور غزال

پیش فاکتور در نرم افزار صدور فاکتور غزال: برای ثبت پیش فاکتور در پنجره مربوطه میبایست

ثبت پیش فاکتور درنرم افزار صدور فاکتور (1)

ابتدا مشتری را مشخص کرده;

ثبت پیش فاکتور درنرم افزار صدور فاکتور (2)

سپس از کادر مشخص شده کالای مورد نظر را انتخاب کنیم. میتوانیم تعداد کالا ها، مبلغ واحد و تخفیف هایی که روی این پیش فاکتور اعمال میشود را نیز از همین پنجره تعیین کنیم. سپس بر روی “افزودن کالا” کلیک میکنیم.

ثبت پیش فاکتور درنرم افزار صدور فاکتور (3)

شما میتوانید برای اولین باری که یک پیش فاکتور ثبت میکنید تعیین نمائید که شماره پیش فاکتورها از چه عددی شروع شوند.

ثبت پیش فاکتور درنرم افزار صدور فاکتور (4)

برای تغییر دکمه‌ی “تغییر پیش فاکتور” و برای حذف، دکمه‌ی “حذف پیش فاکتور” استفاده کنید و میتوانید با کلیک بر روی دکمه‌ی “چاپ” میتوانید پیش فاکتور خود را چاپ کنید .

ثبت پیش فاکتور درنرم افزار صدور فاکتور (5)

پیش فاکتور در واقع همان کاغذ یا برگه ای است که فروشنده آن را به دلیل تعیین و ارزش‌گذاری بر روی کالا یا خدمتی با تمامی توضیحات لازم مانند مدت اعتبار و شرایط فروش و البته درخواست خود خریدار، به خریدار صادر می‌کند. در پیش فاکتور اطلاعاتی شامل نام و تعداد کالا و همچنین قیمت آن ثبت می‌شود. همچنین در پیش فاکتور ها تاریخی تعیین می‌شود که با گذشت آن مورخ ، اعتبار حقوقی پیش فاکتور از بین می‌رود.

پیش فاکتور ها قبل از اینکه فروش نهایی شوند، صادر می‌شوند و به دست خریدار می‌رسند، توجه داشته باشید که دریافت پیش فاکتور توسط خریدار به این منظور نیست که خریدار مجبور به پرداخت پول و هزینه است!

پیش فاکتور ها همانطور که گفته شد به عنوان یک پیشنهاد فروش از سوی فروشنده به خریدار ارائه می‌گردد.

معمولا خریداران با دریافت چند پیشنهاد فروش یا همان پیش فاکتور از فروشنده های مختلف، قیمت و کالا را ارزیابی می‌کنند و در نهایت تصمیم نهایی خود را می‌گیرند.

علاوه بر اینکه پیش فاکتور با فاکتور تفاوت هایی را دارد، باید بدانید که پیش فاکتور ها نیز انواع مختلفی دارند.

پیش فاکتور ها از لحاظ ساختاری تفاوت دو چندانی ندارند ولی می‌توانند از نظر اولویت بندی اطلاعات  متفاوت باشند.

در برخی از پیش فاکتور ها امکان دارد که تعداد اهمیت خاصی نداشته باشند ولی در برخی دیگر ممکن است اولویت اصلی با تعداد و قیمت آن باشد.

پیش فاکتور ها رنگ بندی های متفاوتی نیز دارند و شما می‌توانید برای اینکه به کسب و کار خود شخصیت بدهید می‌توانید از رنگ بندی های متفاوت استفاده کنید.

همان طور که گفته شد پیش فاکتور در واقع صورت حسابی می‌باشد که فروشنده به مشتری می‌دهد که در آن باید مشخصات و ویژگی های کالای فروخته شده ذکر شده باشد. در این قسمت مقاله قصد داریم اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم تا بدانید که چه اطلاعاتی در پیش فاکتور ثبت می‌شود.

اطلاعاتی که در پیش فاکتور ثبت می شوند شامل تاریخ ثبت پیش فاکتور، مشخصات مشتری، نام و جزییات دقیق کالا، ویژگی ها و مشخصات فنی کالا، قیمت کالا، شرایط تحویل جنس فروخته شده و نحوه حمل و نقل آن، شرایط پرداخت هزینه کالای خریداری شده ، کد جنس، مشخصات فروشنده و مشتری می‌باشند.

همانطور که در توضیحات بالا در رابطه با پیش فاکتور خواندید، پیش فاکتور ارزش حقوقی ندارد و فقط جهت اطلاع رسانی به مشتری می‌باشد که روش ثبت و صدور پیش فاکتور در نرم افزار صدور فاکتور غزال شرکت سیناپردازش در بالا به شما توضیح داده شده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *