فهرست
جستجو در سایت
ورود به صفحه فروشگاه
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف

سیناپردازش برای تمام نرم‌افزارهای مالی، اداری و اصناف و همچنین اپلیکیشن و وب اپلیکیشن به سفارش شما، طراحی اختصاصی انجام می‌دهد.

ورود به صفحه آموزش
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف
دانلود
پشتیبانی
سامانه پیامکی

اهمیت پشتیبانگیری از اطلاعات

اهمیت-پشتیبان‌گیری-از-اطلاعات
راهنمای مطالعه

اهمیت پشتیبان‌گیری از اطلاعات

اهمیت پشتیبان‌گیری از اطلاعات : اطلاعات در دنیای امروز به عنوان اصلی‌ترین سرمایه کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ محسوب می‌شود. همچنین حضور در بازار رقابتی، اهمیت این اطلاعات را چند برابر می‌کند. پاک شدن این اطلاعات بر اثر خطای انسانی، بلایای طبیعی و یا سایر مشکلات سخت افزاری می‌تواند به از بین رفتن منبع درآمد، از دست دادن مشتریان و در نهایت ورشکستی منجر شود. آمارهای به دست آمده گواه این است که ۹۰ درصد شرکت‌هایی که از اطلاعات خود پشتیبان‌گیری نکردند، با پاک شدن اطلاعات بیشتر از یک سال دوام نیاوردند.‌

بنابراین هرچند به ظاهر امر پشتیبان‌گیری ممکن است امری زمان‌بر باشد اما ضروری است. دلایل اصلی پشتیبان‌گیری مثل ایحاد امنیت، مدیریت بهتر اطلاعات و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها در صورت نیاز به بازگشت اطلاعات بر کسی پوشیده نیست.

همچنین ضروری است علاوه بر پشتیبان‌گیری از اطلاعات در داخل کامپیوتر در فضای دیگری مثل فلش مموری، هارد اکسترنال، فضای ابری یا در درون شبکه نیز پشتیبان‌گیری صورت بگیرد . در نتیجه اگر روزی قطعات سخت‌افزاری سوختند یا سیستم‌ها به سرقت رفتند، اطلاعات به واسطه دوراندیشی‌های انجام گرفته به آسانی و در کمترین زمان بازگشت‌پذیرند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *