فهرست
جستجو در سایت
ورود به صفحه فروشگاه
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف

سیناپردازش برای تمام نرم‌افزارهای مالی، اداری و اصناف و همچنین اپلیکیشن و وب اپلیکیشن به سفارش شما، طراحی اختصاصی انجام می‌دهد.

ورود به صفحه آموزش
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف
دانلود
پشتیبانی
سامانه پیامکی

دسته‌بندی اپلیکیشن موبایل

دسته‌بندی اپلیکیشن موبایل
راهنمای مطالعه

دسته‌بندی اپلیکیشن موبایل

دسته‌بندی اپلیکیشن موبایل
دسته‌بندی اپلیکیشن موبایل: اپلیکیشن موبایل یک برنامه کاربردی مخصوص گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و یا ساعت‌های هوشمند است. اپ موبایل خدماتی که نرم افزارهای کامپیوتری ارائه می‌کنند را پوشش می‌دهد با این تفاوت که اختصاصی‌تر و با کاربردی محدود‌تر نسبت به نمونه‌های نرم افزارهای کامپیوتری هستند‌.

اپلیکیشن‌های موبایل در دسته‌بندی‌های مختلف قابل تقسیم‌بندی هستند‌. داکما بلاگ، ۶ دسته اپ موبایل را مطرح می‌کند.
شش دسته اصلی اپلیکیشن موبایل
۱. اپ موبایل مربوط به سبک زندگی:
در این دسته، اپ‌هایی قرار می‌گیرند که جنبه‌های مختلفی از زندگی روزمره افراد را پوشش می‌دهند. اپ‌هایی که مربوط به ورزش، رژیم‌های غذایی و مسافرت، گوش دادن به موسیقی و غیره هستند‌. این دسته از موبایل اپلیکیشن‌ها به دلیل کاربردی بودن به صورت روزانه، به سختی از زندگی استفاده‌کنندگان حذف می‌شوند. برای نمونه می‌توان به اپ spotify و یا tripadvisor اشاره کرد.
۲. اپ موبایل مربوط به شبکه‌های اجتماعی:
در این دسته از اپ‌ها کاربران به صورت روزانه در شبکه‌های اجتماعی شرکت می‌کنند. اطلاعات را مبادله می‌کنند و تصاویر و فیلم‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. در فیسبوک به صورت روزانه حدود ۱ میلیارد نفر فعال هستند‌. اینستاگرام، اسنپ‌چت، پینترست، تلگرام در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند‌.

حتی اپ‌هایی که حوزه فعالیت متفاوتی دارند نیز می‌توانند از این جنبه استفاده کنند. برای نمونه اپ معروف Strava که مربوط به دوچرخه‌سواری و دویدن است نیز امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربران با سایرین را فراهم کرده است
۳. اپ‌ موبایل برای آسان کردن امور:
در این دسته مجموعه‌ای از اپ‌های موبایل از قبیل تقویم، ماشین‌حساب، ریمایندر‌ها، ساعت و هواشناسی قرار می‌گیرد. بسیاری از این اپ‌ها به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های همراه وجود دارند.
۴. اپ موبایل بازی و سرگرمی:
در این دسته طیف گسترده‌ای از بازی‌ها و سرگرمی‌ها قرار می‌گیرد. در بسیاری از این نمونه‌ اپ‌ها کاربران ممکن است ساعت‌های زیادی صرف کنند و از این جهت می‌توان اهمیت این دسته را برای سرمایه‌گذاران متوجه شد. Angry birds و Clash of Clans نمونه این بازی‌ها هستند.
۵. اپ موبایل برای بالا بردن بهره‌وری:
با کمک این دسته از اپ‌ها فعالیت‌های خسته‌کننده و کسالت‌آور کاری به آسانی پیش می‌رود. برای نمونه می‌توان به Docs یا Sheets و wallet/pay اشاره کرد. Wunderlist و Evernote نیز در این دسته قرار می‌گیرند. هرچه استفاده از این دسته اپ‌ها برای کاربران راحت‌تر باشد‌، استقبال بیشتری نسبت به آنها وجود خواهد داشت.
۶. اپ موبایل خبر و اطلاعات:
در این دسته اپ‌ها، کاربران به سمت اخبار و اطلاعات دلخواه و مطلوب‌شان حرکت می‌کنند. Linkeden pulse، Flipboard، Buzzfeed در این دسته قرار می‌گیرند.
نتیجه‌گیری
ممکن است یک اپ چند مورد از دسته‌بندی‌های بالا را داشته باشد، اما آنچه که به عنوان کاربرد غالب یک اپ مهم است، در بالا مطرح شد. به نظر آنچه که برای سفارش و یا طراحی یک اپلیکیشن لازم است شناخت درست این دسته‌بندی‌ها و تحقیق درباره نمونه‌های پرمخاطب در بین سایر نمونه‌هاست.

منبع : داکما

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *