فهرست
جستجو در سایت
ورود به صفحه فروشگاه
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف

سیناپردازش برای تمام نرم‌افزارهای مالی، اداری و اصناف و همچنین اپلیکیشن و وب اپلیکیشن به سفارش شما، طراحی اختصاصی انجام می‌دهد.

ورود به صفحه آموزش
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف
دانلود
پشتیبانی
سامانه پیامکی

جست و جوی اسناد در نرم افزار حسابداری آسان

جست-و-جوی-اسناد-درنرم-افزار-حسابداری-آسان
راهنمای مطالعه

جست و جوی اسناد در نرم افزار حسابداری آسان

جست و جوی اسناد در نرم افزار حسابداری آسان: ابزار جست و جو در هر نرم افزاری به کاربران کمک می کند تا اطلاعات ذخیره شده خودشان را در زمان بسیار پایین و بسیار راحت جست و جو کرده و بیابند. بنابراین این ابزار می بایست در تمامی نرم افزار ها وجود داسته باشد تا به کاربران کمک کند. نرم افزار حسابداری آسان شرکت سینا پردازش نیز از این ابزار یعنی ابزار جست و جو بهر می برد و با سریعتر کردن و راحتتر کردن یافتن اطلاعات ذخیره شده به کمک کاربران این نرم افزار می آید.

برای جست و جوی یک اطلاعات خاص در بین اطلاعات ذخیره شده در نرم افزار می بایست ابتدا برروی گزینه جست و جوی اسناد کلیک کرد.

جستجوی اسناد درحسابداری آسان (1)

در پنجره باز شده شما می توانید با استفاده از مقادیر متفاوتی اطلاعات خود را جست و جو نمائید.

جستجوی اسناد درحسابداری آسان (2)

در بخش اول شما می توانید با استفاده از مقادیر متفاوتی همچون کد ثبت اسناد، نا حساب، نوع حساب، بازه تاریخی مشخص، شرح ردیف و غیره می توانید اسناد خود را جست و جو کنید.

جستجوی اسناد درحسابداری آسان (3)

در بخش بعدی شما می توانید جست و جوی خود را بین اسناد موجود در نرم افزار که توسط شما ثبت گردیده است محدود کنید. اسنادی همچون سند پرداخت صندوق به اشخاص، واریز به بانک، اسناد آزاد، برداشت از بانک و غیره.

جستجوی اسناد درحسابداری آسان (4)

در بخش انتهایی پنجره باز شده می توانید جمع بدهکار، بستانکار و مانده اسناد جست و جو شده را مشاهده کنید.

جستجوی اسناد درحسابداری آسان (5)

برگه حسابداری، نوشته ای است که در آن آثار مالی یک یا چند رویداد مالی نوشته می شود.

ماده ۹ «آئین نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگاهداری دفاتر موضوع تبصره یک ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم » سند حسابداری را چنین تعریف می کند:

برگه یا مدرک حساب یا سند حسابداری عبارت از نوشته ای است که درآن یک یا چند مورد از عملیات مالی و پولی و محاسباتی انجام شده به حسابهایی که بدهکار یا بستانکار گردیده تجزیه می شود و چنین مدرکی پس از امضاءمرجع ذیصلاح و صدور آن قابل ثبت در دفاتر معین و روزنامه و کل است.

برای ثبت معاملات در سند حسابداری باید نام حسابهای بدهکار و بستانکار در هر معامله را تعیین کرد. نام حسابهای بدهکار و بستانکار از فهرست حسابهای موسسه به دست می آید.

حساب ابزاری  است که گردشهای مالی آن عنصر در آن نگهداری می شود.

در تنظیم فهرست حسابها برای یک موسسه باید به نکات زیر توجه شود :

۱-  نام هر حساب باید ماهیت آن را به روشنی بیان کند.

۲- تعداد حسابها باید به تناسب نیازهای موسسه انتخاب شود .

۳- حسابها باید به ترتیبی که در صورتهای مالی انعکاس می یابد در فهرست حسابها مرتب شود.

۴- حسابها باید به ترتیبی شماره گذاری شود که شماره هر حساب نوع و طبقه بندی آن حساب را مشخص نماید.

اسناد مثبته (اسناد ثابت کننده):در حسابداری مجموعه اسناد و مدارکی را که دلالت بر وقوع یک معامله و یا یک رویداد مالی نماید اسناد مثبته نامیده می شوند. مثل فیش آب و برق و گاز و تلفن فیش بانکی فاکتور خرید و فروش و…..لازم به ذکراست اسناد مثبته حتما نمی بایست چاپی ودارای شکل بخصوصی باشد. بلکه شکل اسناد متنوع وگاها دست نویس است.

دلایل اهمیت اسناد مثبته اینست که اولا مبنای تجزیه و تحلیل و ثبت رویداد مالی در اسناد و مدارک و دفاتر قانونی می باشند و ثانیا به منظور پیگیری های بعدی لازم می باشند.

اسناد مثبته حتما بایستی واضح و روشن باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید.