فهرست
جستجو در سایت
ورود به صفحه فروشگاه
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف

سیناپردازش برای تمام نرم‌افزارهای مالی، اداری و اصناف و همچنین اپلیکیشن و وب اپلیکیشن به سفارش شما، طراحی اختصاصی انجام می‌دهد.

ورود به صفحه آموزش
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف
دانلود
پشتیبانی
سامانه پیامکی

تنظیمات در نرم افزار صدور فاکتور غزال

تنظیمات-در-نرم-افزار-صدور-فاکتور-غزال
راهنمای مطالعه

تنظیمات در نرم افزار صدور فاکتور غزال

تنظیمات در نرم افزار صدور فاکتور غزال: برای تنظیمات لازم است در پنجره اطلاعات اولیه> تنظیمات را انتخاب کنید.

تنظمات در نرم افزار صدور فاکتور (1)

تمامی تنظیمات فاکتور و کالا ها را می‌توان از این قسمت تنظیم کرد… با کلیک بر روی “تنظیمات چاپ” پنجره زیر را مشاهده میکنید که برای مشخص کردن شیوه‌ی چاپی شما می‌باشد.

تنظمات در نرم افزار صدور فاکتور (2)

همچنین اگر نیاز به چاپ فاکتور همراه با امضاء دارید با کلیک برروی “اسکن امضاء” می‌توانید با مشخصات داده شده‌ تصویر امضاء را اسکن کنید و داخل نرم‌افزار قرار دهید.

تنظمات در نرم افزار صدور فاکتور (3)

فاکتورها یک سند تجاری محسوب می شوند به همین دلیل هم باید به امضای هر دو طرف معامله برسد.یعنی هم خریدار و هم فروشنده باید آن را امضا کنند.امضا مهم ترین مسئله در فاکتور است زیرا نشان دهنده آن است که هر دو طرف در هنگام فروش کالا حضور داشته و از آن باخبرند .فاکتورهای دارای امضاء باعث می شوند تا مسائل حقوقی که بعدا ممکن است پیش بیاید تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

حال اگر فاکتور صادر شده باشد و اما پول نقدی بین طرفین مبادله نشود و طرفین پرداخت را به صورت اقساطی مشخص کرده باشند بازهم ممکن است مشکلاتی در این زمینه پیش آید.

حال اول این است که خریدار به محض این که قسط اول خود را پرداخت کرد، کالاها را دریافت کرده  و برای سایر اقساط هم باید چک بدهد.حال اگر چک ها نقد نشود چه بایدکرد؟ در صورت این که چک خریدار نقد نشود،فروشنده می تواند فاکتور فروشی را  که امضای هر دوطرف را دارد را به عنوان یکی از مدارک به دادگاه اعلام کرده و مابقی وجه را مطالبه کند.

حالت دوم نیز حالتی است که خریدار در دادگاه حاضر می شود و ادعا می کند که کالایی را که دریافت کرده با کالای مندرج در فاکتور متفاوت است و یا اصلا کالایی را که سفارش داده است در فاکتور ذکر نشده است در این صورت هم فاکتور یکی از مهم ترین مدارکی است که خریدار می تواند به دادگاه اعلام کند البته این موضوع بیش تر در مورد کالاهای بزرگ صورت می گیرد که خریدار کالا را فاکتور می کند و بعدا به دست خریدار می رسد.

امروزه خریدهایی که با پست انجام می شود افزایش یافته است .خریدهای پستی هم فاکتور فروش فاقد امضای خریدار است.برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی احتمالی که ممکن است در این زمینه به وجود اید بهتر است خریدو فروش های اینترنتی از طریق وب سایت انجام شود و جایگزین خریدهای تلفنی و یا شبکه های اجتماعی شود.زیرا در وب سایت ها تاییدی  خریدار روی فاکتورها اینترنتی انجام می دهد و حکم همان امضای او را دارد.

حال اگر فاکتوری فاقد امضای خریدار است و با استفاده از همان فاکتور و شهادت شاهدان در دادگاه می توان احقاق حق کرد.در مورد فاکتورهایی که امضای فروشنده و مرکز خرید را هم ندارد و فاکتور در سربرگ فروشگاه چاپ شده باشد باز هم می توان برای گرفتن حق خود اقدام کرد.

افرادی هم هستند که از این فاکتورها سواستفاده می کنند این فاکتورها را فاکتورهای سوری می نامند.این فاکتورها نوعی غیرقانونی از فاکتورهاست که کاملا شبیه به فاکتورهای قانونی اند اما استفاده و کاربرد ان ها متفاوت است.برخی از شرکت ها از این فاکتورها استفاده می کنند و هدف ان ها از استفاده این فاکتورها ،کاهش هزینه ها خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *