فهرست
جستجو در سایت
ورود به صفحه فروشگاه
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف

سیناپردازش برای تمام نرم‌افزارهای مالی، اداری و اصناف و همچنین اپلیکیشن و وب اپلیکیشن به سفارش شما، طراحی اختصاصی انجام می‌دهد.

ورود به صفحه آموزش
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف
دانلود
پشتیبانی
سامانه پیامکی

اسامی امضاء کنندگان در نرم افزار حسابداری

اسامی-امضاء-کنندگان-در-نرم-افزار-حسابداری
راهنمای مطالعه

اسامی امضاء کنندگان در نرم افزار حسابداری

اسامی امضاء کنندگان در نرم افزار حسابداری: برای ثبت اسامی امضاء کنندگان  می بایست برروی گزینه اسامی امضاء کنندگان  در منوی جعبه ابزار کلیک کرد.

اسامی امضاء کنندگان در نرم افزار حسابداری (1)

برای ثبت اسامی امضاء کنندگان در پنجره باز شده می بایست اسامی دلخواه را در کادرهای مربوطه وارد و برای ثبت  ذخیره آن برروی گزینه تائید کلیک کرد. همچنین شما می توانید این اسامی رادر نرم افزار حسابداری ویرایش نمائید.

اسامی امضاء کنندگان در نرم افزار حسابداری (2)

دلیل امضاء در اسناد حسابداری:

دلیل امضاء در اسناد حسابداری نرم افزار حسابداری فروشگاهی: بسیاری از افراد تصورشان از امضا، تنها به زیبایی و ساختار آن محدود می‌شود و تا به حال در مورد مسئولیت‌هایی که ممکن است به دلیل یک امضا گریبان گیرشان شود، فکر هم نکرده‌اند. اما امضا فقط چند خط و حروف در هم پیچیده نیست. بلکه با هدف خاصی روی کاغذ نقش می‌بندد و تمامی مسئولیت آن متوجه امضا کننده است. برای امضا اسناد حسابداری و حقوقی باید دقت کنید چون:

  • امضا اسناد رسمی به مدارک قابلیت پیگیری می‌دهد (اگر در متن یک قولنامه سه دانگ از ملکی به شما واگذار شده است در صورت بروز مشکل میتوانید حق مالکیت خود را در مراجع قانونی پیگیری کنید.) امضا، هویت مالک اشیای منقول و غیر منقول را تعیین می‌کند.
  • با امضا اسناد رسمی مثل چک، قولنامه، سند ازدواج و غیره موافقت خود را با محتویات و مفاد آن اعلام می‌کنید.
  • با امضا اسناد حسابداری و رسمی مسئولیت و عواقب احتمالی آن را می‌پذیرید. (به عنوان مثال با امضا کردن چک بانکی قبول می‌کنید که در صورت نقد نشدن و برگشتن خوردن آن، با شما طبق قانون رفتار شود.)

اهمیت امضای اسناد حسابداری:

اهمیت امضاء اسناد حسابداری در نرم افزار حسابداری شرکتی: اگر می‌خواهید یک خانه بخرید، دادخواست رسیدگی به شکایت تنظیم کنید یا به هرنحوی با امضا اسناد حسابداری و رسمی سرو کار دارید؛ حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  1. سند را بخوانیداگر لازم است مدارک را در زمان مشخصی امضا کنید، حتما مدارک را به خوبی مطالعه کرده و محتوای اصلی آن را بررسی کنید. در صورتی که درک کلمات و عبارات موجود در سند برایتان سخت است از کسی کمک بگیرید که منافعی در امضای اسناد رسمی ندارد و به عبارت دیگر بی‌طرف به شمار می‌رود.
  2. بازبینی محتوای هر صفحه سند را به صورت جداگانه بررسی کنید. اگر نیاز به اصلاح، ویرایش یا حذف محتوا یا پیش شرط وجود دارد، آن را در حاشیه سند علامت گذاری کرده و در هنگام امضا به صورت کتبی مشخص کنید که با کدام بخش‌ها موافق هستید یا چه تغییراتی در سند اعمال شده است.
  3. صفحه امضامی‌خواهید کسی امضایتان را ببیند و آن را تایید کنید؟ اگر نیاز به شهود یا ثبت رسمی دارید، دست نگاه دارید. برای چنین مواردی باید به دفتر ثبت اسناد بروید یا امضای شاهدین را به صورت قانونی دریافت کرده و با مهر دفتر اسناد رسمی تایید کنید.
  4. از جوهر آبی استفاده کنیدبرای اینکه نسخه کپی از اصلی مشخص شود، بهتر است برای امضا اسناد رسمی از جوهر آبی استفاده کنید. از خودکار قرمز یا هر جوهر غیرمعمول دیگری اجتناب نمایید و هرگز امضا اسناد حسابداری و حقوقی را با مداد انجام ندهید.
  5. زیر بار مسئولیت امضا نروید! هرگز اسناد حقوقی و حسابداری را به جای شخص دیگری امضا نکنید مگر اینکه از شخص مورد نظر وکالت نامه معتبر داشته باشید. در غیر این صورت تمامی عواقب و مسئولیت امضا بر عهده شماست.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *