نقش نرم افزار صدور فاکتور در مدیریت کسب و کار
بقای هر کسبوکاری به مدیریت صحیح آن وابسته است و مدیریت کسب و کار بهمعنای سازماندهی، برنامهریزی، ارزیابی و کنترل امور مختلفی همچون منابع انسانی، مالی، محصولات یا خدمات و مشتریان است. پس از تعیین ماموریت، چشمانداز و اهداف یک کسبوکار، تدوین استراتژیهایی برای رسیدن به این اهداف تجاری اهمیت دارد.
نظمبخشیدن به امور داخلی یک سازمان یا کسبوکار، اولین قدم در راه مدیریت آن است. این ساماندهی بهویژه در امور مالی تاثیر بهسزایی در موفقیت دارد؛ شفافیت پرداختها، تجزیهوتحلیل دادهها، برنامهریزی و جلباعتماد مشتری. یکی از ابزارهایی که در رسیدن به این اهداف اولیه به هر کسبوکاری کمک میکند، نرم افزار صدور فاکتور است.
حوزههای مدیریت کسب و کار
Business Administration یا مدیریت کسب و کار به سازماندهی فعالیتهای تجاری یک کسبوکار با نظارت بر عملیاتهای مختلف بهمنطور بالابردن بهرهوری کلی آن گفته میشود. چهار حوزه اصلی فعالیت مدیریت کسب و کار را میتوان اینطور تعریف کرد:
مدیریت منابع انسانی
بهعنوان بخش پویا، زنده و مهم هر کسبوکار، موفقیت یا شکست یک سازمان را تعیین میکند. حتی در یک فعالیت صنعتی، با وجود استفاده از ماشینآلات مختلف، نمیتوان نقش نیروی انسانی را نادیده گرفت که در بسیاری از کسبوکارهای موفق از آنها به نام سرمایه انسانی یاد میشود. پس شما برای پیشبرد کسبوکار خود باید کارکنان خود را ارزشمندترین مهره در رسیدن به اهداف بدانید.
مدیریت عملیات اجرایی
به فرایند تولید کالا یا خدمات اشاره دارد، علاوه بر مدیریت محصول و خدمات، بر منابع تامینکننده نیز نظارت میکند. اینکه میزان فروش با منابع تامینشده یا کالاهای تولیدی هماهنگی داشته باشد، علاوه بر شناسایی جریان نقدینگی، در پاسخگویی صحیح به مشتری و جلب اعتماد آنها و در نتیجه عملکرد کسبوکار تاثیرگذار است.
مدیریت امور مالی و حسابداری
مدیریت امور مالی و حسابداری را شاید بتوان مهمترین عامل در بقای یک کسبوکار دانست که ارتباط مستقیمی با مدیریت حسابها و بودجهبندی (Finance) و تحقیق بازار دارد. برای این کار، نظارت بر صورتحسابها با نرم افزار صدور فاکتور، کار را آسان کرده و تمرکز را میتوان بر برآورد بودجه یا شناخت بازار هدف معطوف کرد.
مدیریت بازاریابی و تدوین استراتژیهای کاربردی
برای دستیابی به اهداف تجاری است که با تجزیهوتحلیل دادهها، ریسک تصمیمگیری به حداقل رسیده و با بهینهسازی عملکرد، نرخ بازگشت سرمایه نیز افزایش مییابد. در دنیای امروز، بازاریابی نوین رویکرد اصلی اغلب کسبوکارهاست. برای مثال فروش با کاتالوگ دیجیتال و استفاده از کمپینهای آنلاین و ردیابی دادههای این دو در تعیین استراتژی نقش بهسزایی دارند.
بهطور خلاصه، شما بهعنوان یک مدیر کسبوکار باید اقدامات، سیاستها، فرایندها، خطمشیها و رویههای کار را با سازماندهی امور، تجزیهوتحلیل رقبا، شناخت بازار هدف، بهکارگیری خلاقیت و نظارت بر روند فروش، قیمت و امور مالی و ثبات قدم و ارائه محصولات و خدمات باکیفیت مبتنی بر نیاز مشتری و روند روز را برنامهریزی کنید.
بسته به اندازه سازمان، گاهی این کار را یک نفر و گاهی گروهی متشکل از مدیران انجام میدهند که هر یک در حوزه مربوطه متخصص بوده و تمرکز خود را به بهبود عملکرد آن معطوف میکنند. آنچه امروزه اهمیت دارد، تطبیق با رویههای روز دنیا، بالاخص مباحث مربوط به فناوری و دیجیتالیسازی، در عین حفظ اصالت و هویت سازمانی است.
پس بهتر است که در این راه، هرچه سریعتر کسبوکار خود را با استفاده از نرمافزارهای اتوماسیون مالی و اداری، مانند نرم افزار صدور فاکتور، نرم افزار بایگانی و نرم افزار حسابداری تجهیز کرده تا با پیشیگرفتن از رقبا، نام خود را در ذهن مخاطب حک کرده و بهتبع آن فروش را افزایش دهید.
ضرورت صدور فاکتور در مدیریت مالی کسب و کار
فاکتور بهعنوان یک سند تجاری، به معامله بین فروشنده و خریدار رسمیت میبخشد. علاوه بر اینکه امور درونسازمانی یک کسبوکار را نظم میدهد، حافظ حقوق مشتری نیز هست. صدور فاکتور برای هر کسبوکاری ضروری است، چون باعث:
-
- اعتمادسازی
- تائید خدمات پس از فروش
- تضمین کیفیت و قیمت کالا یا خدمات سفارشدادهشده
- پیگیری امور حقوقی بهویژه برای مشتریان حقوقی
- حفظ اسناد و ثبت مالیات
- تدوین استراتژی بازاریابی
- و رهگیری موجودی میشود.
اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که بسته به صدور فاکتور رسمی یا فاکتور غیررسمی، اطلاعات آن باید کاملا دقیق و مرتبط با نوع معامله ثبت شوند، سیاستهای مربوط به شرکت یا سازمان برای خریدار شفاف بیان شود و بلافاصله پس از خرید، برای جلب اعتماد مشتری، فاکتور ارسال شود.
این کار به برنامهریزی برای صورتحسابها و ردیابی آنها، یادآوری بهموقع پرداختها، مطالبه هزینههای دیرکرد و مدیریت موجودی کمک میکند. بهتر است برای صدور فاکتور از یک قالب مشخص و یکسان استفاده شود و با توجه به گسترش عصر دیجیتال، از فاکتور دیجیتالی و نرم افزار صدور فاکتور استفاده شود.
نرم افزار صدور فاکتور
وظیفه نرم افزار صدور فاکتور صرفا به صدور و چاپ فاکتور خلاصه نمیشود، بلکه میتوان به آن بهعنوان نرمافزاری مدیریتی نگاه کرد. مدیریت صورتحسابهای مالی، مدیریت حسابهای بانکی، مدیریت چکهای دریافتی و مدیریت موجودیها و مشتریها از مهمترین کارکردهای این نرمافزار محسوب میشود.
از آنجا که یکی از معضلات مدیریت یک کسبوکار تجاری، هماهنگی میان بخش فروش و انبار است، نرم افزار صدور فاکتور با مدیریت موجودی، مغایرتگیری و اتصال به نرم افزار حسابداری به شما در حل این مشکل کمک بزرگی میکند.
با دیجیتالیشدن حسابرسیهای مالی و محاسبه مالیات که پیش از این بهصورت فصلی و سالانه انجام میشد، اما امروزه با راهاندازی سامانه مودیان و ضرورت صدور فاکتور الکترونیکی، استفاده از نرم افزار صدور فاکتور به یک نیاز اساسی تبدیل شده است.
نرم افزار صدور فاکتور غزال
شرکت نرمافزاری سیناپردازش با طراحی و عرضه نرم افزار صدور فاکتور غزال، بار بزرگی را از دوش مدیران کسبوکار برداشته و آنها را در مسیر رسیدن به اهداف سازمانیشان کمک میکند.
این نرمافزار علاوه بر صدور پیشفاکتور و فاکتور در قالبهای آماده و موردتائید دارایی یا امکان تعریف قالب جدید، با کارکردی آسان، امکانات زیر را برای شما فراهم کرده است:
-
- مدیریت مشتریان
- مدیریت حسابهای بانکی و ثبت چکها
- مدیریت موجودی کالاهای انبار
- کارتکس انبار
- گزارشگیری از فاکتورها و موجودی و سودوزیان
- اتصال به نرم افزار حسابداری و ثبت اسناد مربوطه
- مغایرتگیری
- تهیه پشتیبان خودکار
- تعیین واسط و تعریف شرکتهای مختلف
- امکان ارسال پیامک برای یادآوری یا اطلاعرسانی و …
- امکان اتصال به سامانه فروشگاهی مانند دستگاه Pos