ثبت فاکتور بدون موجودی انبار در نرم افزار صدور فاکتور غزال
ثبت فاکتور بدون موجودی انبار در نرم افزار صدور فاکتور غزال: برای ثبت فاکتور بدون موجودی انبار میبایست ابتدا در قسمت اطلاعات کالاها، کالای مد نظر خود را وارد کنید.
کالاهای مد نظر خود را که ثبت کردید به قسمت “فاکتور فروش” رفته و پس از انتخاب مشتری، کالای مربوطه را انتخاب کنید
و سپس برروی دکمه افزودن کالا کلیک نمایید. زمانی که شما در انبار خود موجودی کالا نداشته باشید با پیغام زیر روبرو میشوید
که با تایید کردن و کلیک مجدد برروی افزودن کالا میتوانید کالای مدنظر خودرا در فاکتور ثبت کنید. با این کار شما از نظر تعدادی به انبارخود از آن کالا به همان تعداد بدهکار میشوید.
فاکتور فرعی فاکتوری است که تنها برای خریدار و مشتری صادر میشود. این فاکتورها بدون هیچ نوع قانون خاصی صادر میشود. به همین دلیل است که فاکتور فرعی را نمیتوان به سازمان امور مالیاتی تحویل داد.
در فاکتورهای غیر رسمی، صرفا اطلاعات کالا و مبلغ درج میشود. و هیچ اطلاعاتی از شرکت، مهر یا امضا در فاکتورهای فرعی ثبت نمیشود.
۱- شماره حساب واریز فاکتور: شماره حساب فاکتورهای اصلی و فرعی متفاوت هستند. لطفا قبل از واریز هر فاکتور شماره حساب صحیح را از فروشنده بخواهید.
۲- واریز دقیق فاکتورهای اصلی: فاکتورهای اصلی دقیقا باید مطابق با مبلغ فاکتور واریز شوند. مشکلی که واحد حسابداری و مالی کارت پرداز به کرات اعلام میکنند، واریز غیر دقیق این فاکتورها از سمت مشتری است. برای مثال مبلغ فاکتور ۳۴،۷۸۱،۸۰۰ است. مشتری مبلغ ۳۴،۷۸۱،۰۰۰ را واریز میکند. این واریز غیر معتبر است و از شما درخواست میکنند ما به تفاوت مبلغ را واریز کنید. زیرا این فاکتورها به اداره دارایی تحویل داده خواهند شد.
اطلاعات لازم برای صدور فاکتور فرعی:
- اسم شرکت و یا شخصی که باید در فاکتور قید شود.
- آدرس به صورت کامل.
- شماره ثابت به همراه شماره همراه شخص رابط.
- نام و نام خانوادگی شخص رابط.
فاکتور اصلی طبق قوانین وزارت امور اقتصاد و دارایی تنظیم میشود. فاکتورهای اصلی مشمول مالیات بر ارزش افزوده میشوند. مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات عام است که بر عموم کالاها و خدمات به جزء موارد معاف از مالیات تعلق میگیرد. در فاکتورهای رسمی ۹ درصد از مبلغ فاکتور به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ قابل پرداخت اضافه میشود. شرکت فروشنده این مبلغ را به همراه مشخصات فاکتور به اداره مالیات تحویل میدهد.
فاکتور اصلی به عنوان سندی بین فروشنده و خریدار یعنی دو طرف قرارداد مورد استفاده قرار میگیرد.
در فاکتورهای اصلی مشخصات دقیق خریدار و فروشنده به همراه مهر و امضا درج میشود.
اطلاعات لازم برای صدور فاکتور اصلی:
- اسم مجموعه به صورت دقیق و کامل.
- آدرس دقیق مجموعه به صورت کامل.
- کد پستی مجموعه.
- شماره ثابت مجموعه.
- شناسه ملی (درصورت صدور فاکتور به نام شخص حقیقی، ارسال تصویر کارت ملی الزامی است).
- کد اقتصادی.
- شماره ثبت.
ارائه فاکتور رسمی به خریداران برای تمام بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ که مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده می شوند اجباری است. در واقع فرقی نمی کند که مخاطب کالای شما اشخاص حقیقی یا بنگاه های اقتصادی باشند یا محصول و خدمت شما هزینه کم یا زیادی داشته باشد؛ در هر صورت اگر مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده باشید باید در عوض پرداخت مشتریان خود به آن ها فاکتور رسمی بدهید و در صورتی که از این کار خودداری کنید جرم صورت گرفته و طبق قانون با مجموعه خاطی برخورد می شود.